Direktlänk till inlägg 29 maj 2007

Dagen som förändrade mitt liv

Av Joel Florren - 29 maj 2007 21:54

Tänk hur mycket som kan hända på en dag. T.ex den här dagen. Men en annan sak hände också den här dagen. Något enormt mysteriskt, något som bara händer en gång under ens livstid.

Ni vill att jag ska redogöra för detta konstiga fenomen? Självfallet, ert ord är min lag.

Allting började med att jag vaknade. Morgonen var solig, som vanligt. Ingenting särskilt utmärkte den här morgonen från alla andra morgnar.

Jag reste mig ur sängen och gick för att borsta tänderna. Efter det åt jag min sedvanliga frukost (2 rågbrödsmackor och en talrik gröt med sylt utan tillsatt socker). Efter det gick jag till skolan. I skolan hade jag några lektioner. Ungefär klockan 12 skulle vi äta lunch. Då kände jag dock att jag inte var särskilt hungrig. Lunchen åt jag ändå.

När jag ätit färdigt så hade jag en lektion till, sen var skolan slut. På vägen hem så såg jag en massa folk på stan. Det brukar ofta vara det på eftermiddagarna. När jag väl nådde hemmets lugna vrå så kände jag att det var något som inte stämde. Det dröjde inte länge förren felet upptäckts: Jag var hungrig. Sagt och gjort, jag stoppade i mig 3 smörgåsar. Sedan läste jag en fransk deckarnovell. Nu sitter jag här, snart ska jag gå och lägga mig.

(Den konstiga händelsen var att jag på morgonen inte hade någon ost hemma. Jag var tvungen att äta 2 mackor med skinka som pålägg, istället för en, såsom jag oftast brukar göra.)

Dagens Dikt

Veckan
En dag vaknar man
en annan dag somnar man
ibland är man trött
ibland är man pigg
men du vet alltid
att det är
måndag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joel Florren - 17 augusti 2007 12:02

Ägarna av grabBarnas bar på kungsholmen är ena riktiga skojare. De är inte bara råbarkade män som våldtar kvinnor hur de vill, utan de har även en mer sofistikerad sida: de våldtar det svenska språket (här). Kan en man bli mer attraktiv? ...

Av Joel Florren - 17 augusti 2007 12:00

Tänk vad kul man kan ha på en sommar. Jag hade kul. Jag bastade och tittade på tv. Dessutom såg jag några bra filmer på tv. Men de flesta var dåligaDagens Dikt: Sommarenär kort...

Av Joel Florren - 21 juni 2007 11:03

Goddag, käre blog. Idag har jag vaknat på morgonen. Dessutom har jag ätit frukost. När jag satt där med min kryddost-macka i handen slog det mig plötsligt: Jag borde skriva i min blog! Sagt och gjort, nu sitter jag här, 6 timmar senare, och skriver e...

Av Joel Florren - 15 juni 2007 15:50

Nu är det sommarlov. Det kommer att vara sommarlov ett bra tag. Jag kommer att spendera en stor del av min tid i Finland. Dessutom kommer jag att tilbringa mycket pengar.Skolavslutningen gick smärtfritt. Vi samlades i en kyrka, vilket var bra enligt ...

Av Joel Florren - 11 juni 2007 19:30

Goddag igen.  Det var ett tag sen sist. Idag har jag gjort en del roliga och en del tråkiga saker. Jag var bl.a. i skolan. Där hade jag en engelskalektion. Sedan åt jag skolmaten. Den är faktiskt rätt god.I helgen hittade jag på en massa kul. På fred...

Presentation

Omröstning

Vem av dessa gangsters skulle du inte vilja träffa på gatan?
 Snoop Dogg
 Ice Cube
 Eazy-E
 Intelli-J
 Gudrun Schyman
 Ola Salo
 Skulle vilja träffa alla!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards