Alla inlägg under maj 2007

Av Joel Florren - 31 maj 2007 21:50

Tjenamors. Idag när jag läste morgontidningen så såg jag att där fanns en mängd nyheter. Aftonbladets löpsedel berättade om knutby-barnflickans nya liv efter mordet. Det är ingen nyhet. Förövrigt anser jag att det är skandalöst att hon, en kallblodig mördare, nu sätts på fri fot, när allas vår vän Pastor Fossmo sitter och ruttnar ensam i sin cell. Jag undrar vem han tänker på när kvällen kommer...

Snacka om diskriminering, feminismen har gått för långt.

En annan sak jag märkt är att Danmark-Sverige-fotbollsmatchen visas på en diffus kanal som ingen har, dvs. kanal 9. Skandalöst. Lyckligtvis är jag inte intresserad av fotboll, pingis är mera min grej. Och schack (världens bästa tv-underhållning).

Dagens dikt

Herregud
Jag vill titta på TV
men jag har ingen frihet
att välja
det gör Tele2
åt oss
böj er för

överhögheten

Av Joel Florren - 30 maj 2007 22:44

Allt är bra med mig. Jag ljuger inte.

Idag har jag gjort en massa roliga saker. Det var roligt.

Förresten, kolla den här häftiga länken! Hitler och Stalin har aldrig varit häftigare!

Dagens Dikt:

Alla dessa dagar
Calle kan
Freddan också

Göran kan
Gör han?

Kommer Johan?
Jo, han kommer

Av Joel Florren - 29 maj 2007 21:54

Tänk hur mycket som kan hända på en dag. T.ex den här dagen. Men en annan sak hände också den här dagen. Något enormt mysteriskt, något som bara händer en gång under ens livstid.

Ni vill att jag ska redogöra för detta konstiga fenomen? Självfallet, ert ord är min lag.

Allting började med att jag vaknade. Morgonen var solig, som vanligt. Ingenting särskilt utmärkte den här morgonen från alla andra morgnar.

Jag reste mig ur sängen och gick för att borsta tänderna. Efter det åt jag min sedvanliga frukost (2 rågbrödsmackor och en talrik gröt med sylt utan tillsatt socker). Efter det gick jag till skolan. I skolan hade jag några lektioner. Ungefär klockan 12 skulle vi äta lunch. Då kände jag dock att jag inte var särskilt hungrig. Lunchen åt jag ändå.

När jag ätit färdigt så hade jag en lektion till, sen var skolan slut. På vägen hem så såg jag en massa folk på stan. Det brukar ofta vara det på eftermiddagarna. När jag väl nådde hemmets lugna vrå så kände jag att det var något som inte stämde. Det dröjde inte länge förren felet upptäckts: Jag var hungrig. Sagt och gjort, jag stoppade i mig 3 smörgåsar. Sedan läste jag en fransk deckarnovell. Nu sitter jag här, snart ska jag gå och lägga mig.

(Den konstiga händelsen var att jag på morgonen inte hade någon ost hemma. Jag var tvungen att äta 2 mackor med skinka som pålägg, istället för en, såsom jag oftast brukar göra.)

Dagens Dikt

Veckan
En dag vaknar man
en annan dag somnar man
ibland är man trött
ibland är man pigg
men du vet alltid
att det är
måndag

Av Joel Florren - 28 maj 2007 22:58

Tjena! Idag har jag ägnat mig åt en massa grejer. Jag hade en lång skoldag. Efter att jag gått hem klo 13.00 så stannade jag hemma och tittade på tv. Klockan 14.00 ringde telefonen. Det var en person som sålde elabonnemang. Jag blev så glad att jag köpte det han sålde. Lönar sig säkert i långa loppet.

Annars har jag inte gjort så mycket idag. Snart är det sommar. Det är den trettongradiga temperaturen och det sporadiska duggregnet ett säkert tecken på.

Dagens Dikt

Tävling
Vinnarmentalitet
saknas men ändå
så kan man
vinna ibland
då blir man glad
annars blir man ledsen

Av Joel Florren - 24 maj 2007 21:43

Tjaaaa....

Idag har det hänt en del häftiga grejer, som jag nu ska redogöra för in i minsta detalj: Jag började skolan 11.50 Jag åt lunch 11.20, så jag fick bråttom och hann inte äta upp min mat. Smart som jag är ställde jag in den i kylskåpet i väntan på bättre tider. Sedan gick jag till skolan.

Vid skolan väntade två kock-klädda reklammän på mig och delade ut en kupong med vilken man kunde få en coca-cola och en pizza för 15 kr på 7-eleven. Jag tackade och tog emot (det var ett strategisk drag av mig, tänkte att jag på så sätt kunde kompensera för min korta lunch). I skolan hade jag en lektion. Det var tråkigt. Sen gick jag hem via 7-eleven. Pizzan var seg och läsken var slemmig.

Dagens Dikt:

Freddan
När du blir blöt

så kanske

du kan bli förkyld

det kan leda till lunginflammation

som kan leda till döden

statsministermord är

alvarliga saker

demokratin står inför ett seriöst hot

Av Joel Florren - 23 maj 2007 20:53

Idag hade jag ett konditionstest i skolan. Då höll jag en genomsnittshastighet på 13,6 km/h. I alla fall de första 100 meterna. Sen åt jag franska ostar och 1 paket kex.


Jag har räknat ut att 1337 gånger 1 timme, 33 minuter och 7 sekunder är lika med 86 dagar, 10 timmar, 56 minuter och 59 sekunder. Domedagen närmar sig.


Dagens Dikt:


Rålambshov

Run +

puke +

run =

Crazy

tänk om man

ätit något

äckligt och

vill få ut det.


Av Joel Florren - 22 maj 2007 22:09

Idag känns som en bra dag att blogga om intressanta grejer.


Idag var jag ute i skogen och sprang. Jag rörde mig med en häpnadsväckande medelhastighet av 5 km/h. Imorgon skall jag springa igen. Då måste jag uppnå en hastighet på 13 km/h. Det kommer att vara svårt.


Idag har vädret varit relativt bra. Helt okej faktiskt. Lagom med regn. Efter att jag sprungit var jag och åt kebab på Södermalm. Det var kebabbuffé. 69 kr. Jag blev blåst, det gick inte att få påfyllning på Cola Light. Sannerligen oroväckande, denna utveckling.


Imorse märkte jag att Svenska Dagbladet är en äcklig borgartidning. Fast nyheterna är ju de samma oavsett skribent, så prenumerationen fortsätter.


Dagens Dikt


Sosse-propaganda

Kommunism
Fungerar inte

i praktiken

en vacker idé

kan vara farlig


Mauricio Rojas

fick inte bli

integrationsminister

de valde en annan

Folkpartiet och fasism

börjar på samma bokstav

det kan inte vara ett

sammanträffande

Major Björklund

tar kontroll


Av Joel Florren - 14 maj 2007 21:34

Inatt kom bloggen till mig i mina drömmar. Den hade antagit skepnaden av en aluminiumklädd transvestit och sjöng på en fånig ramsa: "uppdatera mig, lalalalaa". Eftersom det är dålig karma att gå emot de högre makterna så beslöt jag mig för att skriva.

Min vecka har varit fantastisk! Ta melodifestivalen och multiplicera med 2,7 så förstår ni vad jag menar.


Idag har det hänt några roliga grejer. Men mest tråkiga.


Dagens Dikt


Eastvision
När alla röstar

på varandra

så blir någon

alltid

ledsen


Presentation

Omröstning

Vem av dessa gangsters skulle du inte vilja träffa på gatan?
 Snoop Dogg
 Ice Cube
 Eazy-E
 Intelli-J
 Gudrun Schyman
 Ola Salo
 Skulle vilja träffa alla!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards