Alla inlägg under oktober 2006

Av Joel Florren - 11 oktober 2006 08:34

konditionstest.

Av Joel Florren - 4 oktober 2006 11:41

Idag var jag ledig från skolan. Då passade jag på att skriva lite samhällskritisk prosa i min ensamhet. Läs och NjutSluta klaga på den höga bensinskattenFrån flera håll i samhället har det inför riksdagsvalet propagerats för en sänkt bensinskatt. Bl.a så har tidningen Expressen drivit en bred kampanj där man presenterat diverse norrlänningar och andra bönder som uttryckt sitt stora missnöje över att de inte längre har råd att köra till livsmedelsaffären i grannbyn. Lyckligtvis så har vår tillträdande statsminister Fredrik Reinfeldt tagit förnuftet till fånga och utlyst att Sverige inte har råd att sänka bensinskatten. Reinfeldt syftar självklart på den svenska statens ekonomi, men enligt mig så är det snarare miljön som förlorar på lägre bensinskatter. Att göra det dyrt att resa privat gynnar kollektivtrafiken och på längre sikt både klimatet och miljön. Man kan se på t.ex USA, där det knappt finns nån kollektivtrafik alls: de står ensamma för ca. 25% a av världens koldioxidutsläpp. Växthuseffekten är ett konkret hot, som nu i september även kunnat observeras här i Sverige. Ovanpå det kostar den privata bilismen samhället åtskilliga miljoner varje år i bilolyckor.De som verkligen behöver använda sin bil privat borde kunna få någonslags skatteavdrag, alternativt ett ekonomiskt bidrag (större än de futtiga 10000 alliansen föreslår) avsedd till att hjälpa till i köpet av en miljövänlig bil. Man skulle även kunna sänka bensinpriset i ”utsatta” områden, såsom t.ex Norrland och höja priserna på platser där bilanvändande är överflödigt.Hmm kul att uttrycka sig lite. Halva dagen kvar, kanske ska gå ut och jogga lite? Konditionstest nästa vecka, det är viktigt att hålla sig i form!Jag spelar Warcraft 3 istället

Av Joel Florren - 3 oktober 2006 12:04

Livet är fullt av val.Ska man gå till skolan eller eller på en utställning om 150-årsdagen av demilitariseringen av Åland?Jag väljer det andra.

Av Joel Florren - 2 oktober 2006 17:42

Bloggar är mainstream. Bloggar är exhibitionistisktiska. Idag hade jag ett fysikprov! Det gick jättebra! Hurra! jag hatar folk som loggar in 10 gånger i rad på msn. Det är också exhibitionism. Perversa jävlar.

Presentation

Omröstning

Vem av dessa gangsters skulle du inte vilja träffa på gatan?
 Snoop Dogg
 Ice Cube
 Eazy-E
 Intelli-J
 Gudrun Schyman
 Ola Salo
 Skulle vilja träffa alla!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards