Alla inlägg under januari 2007

Av Joel Florren - 31 januari 2007 20:15

Idag var det friluftsdag i min skola. Jag spelade badminton. Det var så pass jobbigt att jag bara orkade 30 minuter, kul var det inte heller! Förstår mig inte på idrottare...Dagens dikt:HälsaÄta bör manAnnars rör maninte på sigför då är mandör man

Av Joel Florren - 27 januari 2007 23:27

Som ni kanske märker är klockan 23.28 I alla fall nu när jag skriver (färdig kommer jag i och för sig vara runt 23.31) Jag går och lägger mig senare och senare hela tiden. Man kan nästan säga att jag tillhör the non-sleeping generation (den före non-smoking då). Intressant.Idag har jag varit hemma, nu har jag ont i magen för att jag drack för mycket mjölk. Troligtvis därför jag fortfarande är vaken.Dagens dikt:NattenNär dagen är slutkommer kvällensen blir detmorgonigenJag vill ha gröt och2 rågsmörgåsar tillfrukost

Av Joel Florren - 25 januari 2007 21:51

Nej men hej! The Big J är tillbaka igen, hårdare och vassare än nånsin, det är jag som skriver bloggen om de dagsaktuella och heta ämnena, det som får er att vilja återvända gång efter gång!Idag, kära blogg, har jag varit i skolan. Sen duschade jag när jag kom hem.Dagens dikt:AnalyserAtt prata massorav struntpratkan verka lättdet betyder ju inget men man måste vara skickligsom på fotboll.

Av Joel Florren - 24 januari 2007 18:42

Idag tänkte jag vara lite häftig och skriva en uppseendeväckande och kanske för vissa stötande (förlåt, isåfall) rubrik. Idag ska jag visa en rolig sak jag skrev på min engelskalektion. Ännu en samhällskritisk prosa. Läs och fyll er med orgasmiska känslor(In english, please):How The Swedish school system has failed our children:When the SCU study, displaying student knowledge in math, mother tongue and science in a number of civilized nations, first was published this autumn, it created a huge media response in Sweden. To many it came as a shock that Swedish students were in fact so stupid compared to their comrades in other countries. But was it really such a surprise?The Swedish school system is proud of its liberal and, at least apparently, educational pedagogy. Unfortunately this populist system has many serious faults. Due to the fact that teachers have no authority whatsoever to punish the school’s bullies, troublemakers and loudmouths, the kids are running rampant. Nobody, no matter how talented a student, can ever wish to learn anything in this current state of complete chaos and uncontrolled anarchy. Something has to be done!According to the SCU study, countries with high levels of discipline in school (like Japan and South Korea) also have remarkably better results in all areas of knowledge. Therefore, we suggest that more discipline, tougher punishments and increased surveillance should be introduced into the Swedish schools. Also, the authority of the teachers has to be extended. Nowadays, if a student threatens or acts with disrespect or even violence towards a teacher, there is hardly anything the teacher can do to defend himself without risking fines or perhaps even jail time. To prevent this, we suggest that spanking should be allowed in school again. It worked in the old days, why wouldn't it work now aswell?Even though the situation seems almost desperate at the moment, the new government fortunately have realised the trouble in the schools, and have decided to try and do something about it. Led by Folkpartiet, the government have already made a good start by introducing grades in behaviour and suggesting a ban of other languages than Swedish in school. This is of course far from enough. More needs to be done, for the sake of our children!Oj, oj oj, det var både mycket och roligt!Dagens dikt:Fuck upphovsrättEn tärningär som livetdu kan få bådeettor, tvåor, treor, femmor och sexor.det är 1/6 chansatt fådet du vill

Av Joel Florren - 23 januari 2007 21:25

Tjenamors alla fans/personer som läser första gången! Den här dagen var inte riktigt som alla andra dagar. Låt mig förklara varför:Idag kände jag på mig att det inte skulle bli en vanlig dag när jag vaknade. Vet inte riktigt varför, ibland bara får man den där konstiga känslan ni vet, som är så svår att förklara men ändå meddelar om att nånting inte står rätt till. Mina farhågor skulle snart komma att besannas, i allra högsta grad.När jag gick till skolan så hade jag glömt mitt skåp öppet!!! Som tur var så förvarar jag aldrig något där, så skadorna blev få. Men tänk om...Resten av dagen förflöt som vanligt.Dagens dikt:OförutsägbarhetenAllt kan händaeftersom alltär precis sommorgondagendu kanplanera menvet aldrig vad som kommer

Av Joel Florren - 21 januari 2007 22:26

Attans, märkte inte att jag inte uppdaterat bloggen. Har haft så mycket att göra senaste dagarna. Tyvärr orkar jag inte skriva om det här. Kanske någon annan gång.Dagens dikt:SömnSömn är viktigtannars kanskeman aldrig vaknardet kaninte varaså värst nyttigt

Av Joel Florren - 18 januari 2007 19:26

Idag så var jag i skolan, men gick hem efter lunchen eftersom broccoli med spaghetti gör mig deprimerad. Väl hemma så åt jag en banan.dagens diktBordetDet kan bäradet mestatill och medlite tyngresakermen det kan inte bära1000 kilo

Av Joel Florren - 16 januari 2007 21:55

Idag hade tog jag ledigt från skolan. Inte för att jag brukar gå dit ;P!Vad skulle jag göra med all min lediga tid? Jag bestämde mig för att gå ut och äta. Jag gick till McDonalds. Det var fullt av andra ungdomar där, så jag ändrade mig och gick hem och åt rågbröd med kryddost istället. Sen tittade jag på tv.Dagens dikt:Äta uteIbland såorkar du inte lagamat hemmaDå ska du inte klagaGå ut och ätKostar det tredubbla, tänk bara på allt slit du kommer sparagott är det också

Presentation

Omröstning

Vem av dessa gangsters skulle du inte vilja träffa på gatan?
 Snoop Dogg
 Ice Cube
 Eazy-E
 Intelli-J
 Gudrun Schyman
 Ola Salo
 Skulle vilja träffa alla!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards